Masat e pastrimit të parave dhe masat e financimit kundër terrorizmit në Hollandë dhe Ukrainë

Prezantimi

Në shoqërinë tonë dixhitalizuese të shpejtë, rreziqet në lidhje me pastrimin e parave dhe financimin e terrorizmit bëhen gjithnjë e më të mëdha. Për organizatat është e rëndësishme të jesh i vetëdijshëm për këto rreziqe. Organizatat duhet të jenë shumë të sakta me pajtueshmërinë. Në Hollandë, kjo vlen veçanërisht për institucionet që janë subjekt i detyrimeve që rrjedhin nga Ligji Hollandez për parandalimin e pastrimit të parave dhe financimit të terrorizmit (Wwft). Këto detyrime janë instaluar për të zbuluar dhe luftuar pastrimin e parave dhe financimin e terrorizmit. Për më shumë informacion në lidhje me detyrimet që rrjedhin nga ky ligj, i referohemi artikullit tonë të mëparshëm 'Pajtueshmëria në sektorin juridik Hollandez'. Kur institucionet financiare nuk i respektojnë këto detyrime, kjo mund të ketë pasoja të rënda. Vërtetimi i kësaj është treguar në një gjykim të kohëve të fundit të Komisionit Hollandez të Apelit për biznes dhe industri (17 janar 2018, ECLI: NL: CBB: 2018: 6).

Aktgjykimi i Komisionit Hollandez për Apelim për biznes dhe industri

Ky rast ka të bëjë me një kompani besimi e cila ofron shërbime të besimit për personat fizikë dhe personat juridikë. Kompania e mirëbesimit i ofronte shërbimet e saj një personi fizik që zotëronte pasuri të paluajtshme në Ukrainë (personi A). Pasuria e paluajtshme ishte me vlerë 10,000,000 USD. Personi A ka lëshuar një certifikatë të portofolit të pasurive të patundshme një personi juridik (entiteti B). Aksionet e njësisë ekonomike B mbaheshin nga një aksionar i emëruar i kombësisë ukrainase (personi C). Prandaj, personi C ishte pronari i fundit përfitues i portofolit të pasurive të patundshme. Në një moment të caktuar, personi C transferoi aksionet e tij tek një person tjetër (personi D). Personi C nuk mori asgjë në këmbim të këtyre aksioneve, ato u transferuan te personi D falas. Personi A informoi kompaninë e besimit për transferimin e aksioneve dhe kompaninë e besimit të caktuar D personin si pronarin e ri përfitues të pasurive të patundshme. Disa muaj më vonë, kompania e besimit informoi Njësinë Hollandeze të Hetimit Financiar për disa transaksione, përfshirë transferimin e aksioneve të përmendura më parë. Kjo është kur u shfaqën problemet. Pasi u informua për transferimin e aksioneve nga personi C te personi D, Banka Kombëtare Hollandeze vendosi një gjobë prej 40,000 eurosh për kompaninë e besimit. Arsyeja për këtë ishte mosrespektimi i Wwft. Sipas Bankës Kombëtare Hollandeze, kompania e mirëbesimit duhet të kishte dyshuar se transferimi i aksioneve mund të kishte lidhje me pastrimin e parave ose financimin e terrorizmit, pasi që aksionet transferoheshin pa pagesë ndërsa portofoli i pasurive të patundshme vlente shumë para. Prandaj, kompania e besimit duhet të kishte raportuar këtë transaksion brenda katërmbëdhjetë ditësh, e cila rrjedh nga Wwft. Kjo vepër zakonisht dënohet me gjobë prej 500,000 EUR. Sidoqoftë, Banka Kombëtare Hollandeze e ka moderuar këtë gjobë në një shumë prej 40,000 EUR për shkak të masës së veprës penale dhe procesverbalit të kompanisë së besimit.

Kompania e mirëbesimit e çoi çështjen në gjykatë sepse ajo besonte se gjoba ishte shqiptuar në mënyrë të paligjshme. Kompania e mirëbesimit argumentoi që transaksioni nuk ishte një transaksion siç përshkruhet në Wwft, pasi transaksioni supozohej se nuk ishte një transaksion në emër të personit A. Megjithatë, Komisioni mendon ndryshe. Formimi midis personit A, entitetit B dhe personit C u ndërtua në mënyrë që të shmanget një mbledhje e mundshme e taksave nga qeveria e Ukrainës. Personi A luajti një rol kryesor në këtë ndërtim. Për më tepër, pronari i fundit përfitues i pasurive të patundshme ndryshoi duke transferuar aksionet nga personi C te personi D. Kjo gjithashtu përfshinte një ndryshim në pozicionin e personit A, pasi personi A nuk e mbajti më pasurinë e paluajtshme për personin C, por për personin D Personi A ishte i përfshirë ngushtë me transaksionin dhe për këtë arsye transaksioni ishte në emër të personit A. Meqenëse personi A është klient i kompanisë së besimit, kompania e besimit duhet të kishte raportuar transaksionin. Për më tepër, Komisioni deklaroi se transferimi i aksioneve është një transaksion i pazakontë. Kjo qëndron në faktin se aksionet u transferuan falas, ndërsa vlera e pasurive të patundshme përfaqësonte 10,000,000 USD. Gjithashtu, vlera e pasurive të patundshme ishte e jashtëzakonshme në ndërthurje me pasuritë e tjera të personit C. Së fundmi, një nga drejtorët e zyrës së besimit theksoi se transaksioni ishte 'jashtëzakonisht i pazakontë', i cili pranon çuditshmërinë e transaksionit. Prandaj transaksioni lind dyshimin për pastrim parash ose financimi të terrorizmit dhe duhej të raportohej pa vonesë. Prandaj, gjoba u vendos në mënyrë të ligjshme.

I gjithë gjykimi është i disponueshëm përmes kësaj lidhje.

Masat e pastrimit të parave dhe masat e financimit kundër terrorizmit në Ukrainë

Rasti i përmendur më lart tregon se një kompani holandeze e besimit mund të gjobitet për transaksione që ndodhën në Ukrainë. Prandaj, ligji Hollandez mund të zbatohet për organizatat që veprojnë në vende të tjera, për sa kohë që ekziston një lidhje me Hollandën. Hollanda ka zbatuar mjaft masa për të zbuluar dhe luftuar pastrimin e parave dhe financimin e terrorizmit. Për organizatat ukrainase që duan të operojnë brenda Hollandës ose për sipërmarrësit ukrainas që duan të fillojnë një biznes në Hollandë, pajtueshmëria me ligjin holandez mund të jetë e vështirë. Kjo është pjesërisht për shkak të faktit se Ukraina ka mënyra të ndryshme të trajtimit të pastrimit të parave dhe financimit të terrorizmit dhe ende nuk ka zbatuar masa të tilla të gjera siç ka Hollanda. Sidoqoftë, lufta kundër pastrimit të parave dhe financimit të terrorizmit është bërë një temë gjithnjë e më e rëndësishme në Ukrainë. Madje është bërë një temë kaq e vërtetë, që Këshilli i Evropës vendosi të fillojë një hetim për pastrimin e parave dhe financimin e terrorizmit në Ukrainë.

Në vitin 2017, Këshilli i Evropës ka kryer një hetim mbi masat e pastrimit të parave dhe masat e financimit kundër terrorizmit në Ukrainë. Ky hetim është kryer nga një komitet i caktuar posaçërisht, përkatësisht Komiteti i Ekspertëve për Vlerësimin e Masave të Pastrimit të Parave dhe Financimin e Terrorizmit (MONEYVAL). Komiteti ka paraqitur raportin e gjetjeve të tij në dhjetor 2017. Ky raport ofron një përmbledhje të masave të pastrimit të parave dhe masave të financimit kundër terrorizmit në vend në Ukrainë. Ai analizon nivelin e pajtueshmërisë me Rekomandimet e Task Force 40 të Veprimit Financiar dhe nivelin e efektivitetit të sistemit të pastrimit të parave të Ukrainës dhe sistemit të financimit kundër terrorizmit. Raporti gjithashtu ofron rekomandime se si mund të forcohet sistemi.

Gjetjet kryesore të hetimit

Komiteti ka përshkruar disa gjetje kryesore që dolën në hetim, të cilat janë përmbledhur më poshtë:

  • Korrupsioni përbën një rrezik kryesor në lidhje me pastrimin e parave në Ukrainë. Korrupsioni gjeneron sasi të mëdha të aktiviteteve kriminale dhe minon funksionimin e institucioneve shtetërore dhe sistemin e drejtësisë penale. Autoritetet janë të vetëdijshëm për rreziqet që rrjedhin nga korrupsioni dhe po zbatojnë masa për të zvogëluar këto rreziqe. Sidoqoftë, përqendrimi i zbatimit të ligjit për të synuar pastrimin e parave të lidhura me korrupsionin sapo ka filluar.
  • Ukraina ka një kuptim të arsyeshëm të pastrimit të parave dhe rreziqeve të financimit të terrorizmit. Sidoqoftë, të kuptuarit e këtyre rreziqeve mund të përmirësohet në fusha të caktuara, siç janë rreziqet ndërkufitare, sektori jofitimprurës dhe personat juridikë. Ukraina ka koordinim të gjerë kombëtar dhe mekanizma politikëbërës për të adresuar këto rreziqe, të cilat kanë një efekt pozitiv. Sipërmarrja fiktive, ekonomia në hije dhe përdorimi i parave të gatshme ende duhet të adresohen, pasi ato paraqesin një rrezik të madh për pastrimin e parave.
  • Njësia e Inteligjencës Financiare e Ukrainës (UFIU) gjeneron inteligjencë financiare të një porosie të lartë. Kjo rregullisht shkakton hetime. Agjensitë e zbatimit të ligjit gjithashtu kërkojnë inteligjencë nga UFIU për të mbështetur përpjekjet e tyre hetimore. Sidoqoftë, sistemi informatik i UFIU po bëhet i vjetëruar dhe nivelet e personelit nuk janë në gjendje të përballojnë ngarkesën e madhe të punës. Sidoqoftë, Ukraina ka ndërmarrë hapa për të përmirësuar më tej cilësinë e raportimit.
  • Pastrimi i parave në Ukrainë ende konsiderohet si një shtrirje në aktivitete të tjera kriminale. Supozohej se pastrimi i parave mund të merrej në gjykatë vetëm pas një dënimi paraprak për një vepër kallëzimi. Dënimet për pastrim parash janë gjithashtu më pak sesa për veprat penale themelore. Autoritetet ukrainase kohët e fundit kanë filluar të marrin masa me qëllim konfiskimin e fondeve të caktuara. Sidoqoftë, këto masa nuk duket se zbatohen në mënyrë të vazhdueshme.
  • Që nga viti 2014 Ukraina është përqendruar në pasojat e terrorizmit ndërkombëtar. Kjo ishte kryesisht për shkak të kërcënimit të Shtetit Islamik (IS). Hetimet financiare kryhen paralelisht me të gjitha hetimet në lidhje me terrorizmin. Megjithëse janë demonstruar aspektet e një sistemi efektiv, korniza ligjore ende nuk është plotësisht në përputhje me standardet ndërkombëtare.
  • Banka Kombëtare e Ukrainës (NBU) ka një kuptim të mirë të rreziqeve dhe aplikon një qasje adekuate të bazuar në rrezik për mbikëqyrjen e bankave. Janë bërë përpjekje të mëdha për të siguruar transparencë dhe largimin e kriminelëve nga kontrolli i bankave. NBU ka aplikuar një gamë të gjerë sanksionesh për bankat. Kjo rezultoi në zbatimin efektiv të masave parandaluese. Sidoqoftë, autoritetet e tjera kërkojnë përmirësime të konsiderueshme në shkarkimin e funksioneve të tyre dhe zbatimin e masave parandaluese.
  • Shumica e sektorit privat në Ukrainë mbështetet në Regjistrin e Shtetit të Unifikuar për të verifikuar pronarin e dobishëm të klientit të tyre. Sidoqoftë, regjistruesi nuk siguron që informacionet e dhëna prej personave juridikë janë të sakta ose aktuale. Kjo konsiderohet çështje materiale.
  • Ukraina ka qenë përgjithësisht aktive në ofrimin dhe kërkimin e ndihmës juridike të ndërsjellë. Sidoqoftë, çështje të tilla si depozitat në para kanë ndikim në efektivitetin e ndihmës juridike të ofruar. Kapaciteti i Ukrainës për të ofruar ndihmë ndikohet negativisht nga transparenca e kufizuar e personave juridikë.

Përfundimet e raportit

Bazuar në raport, mund të konkludohet se Ukraina përballet me rreziqe të konsiderueshme të pastrimit të parave. Korrupsioni dhe aktivitetet e paligjshme ekonomike janë kërcënimet kryesore të pastrimit të parave. Qarkullimi i parave në Ukrainë është i lartë dhe rrit ekonominë në hije në Ukrainë. Kjo ekonomi në hije paraqet një kërcënim të rëndësishëm për sistemin financiar dhe sigurinë ekonomike të vendit. Në lidhje me rrezikun e financimit të terrorizmit, Ukraina përdoret si një vend tranzit për ata që kërkojnë të bashkohen me luftëtarët e IS në Siri. Sektori jofitimprurës është i ndjeshëm ndaj financimit të terrorizmit. Ky sektor është keqpërdorur për të kanalizuar fondet për terroristët dhe organizatat terroriste.

Sidoqoftë, Ukraina ka ndërmarrë hapa për të luftuar pastrimin e parave dhe financimin e terrorizmit. Një ligj i ri për pastrimin e parave dhe pastrimit të parave kundër terrorizmit u miratua në vitin 2014. Ky ligj kërkon që autoritetet të kryejnë një vlerësim të rrezikut në mënyrë që të identifikojnë rreziqet dhe përcakton masat për të parandaluar ose zbutur këto rreziqe. Ndryshimet u kryen edhe në Kodin e Procedurës Penale dhe Kodin Penal. Për më tepër, autoritetet ukrainase kanë kuptim thelbësor të rreziqeve dhe janë efektive në bashkërendimin e brendshëm për të luftuar pastrimin e parave dhe financimin e terrorizmit.

Ukraina tashmë ka ndërmarrë hapa të mëdhenj për të luftuar pastrimin e parave dhe financimin e terrorizmit. Ende ka vend për përmirësime. Disa të meta dhe paqartësi mbesin në kornizën e pajtueshmërisë teknike të Ukrainës. Ky kornizë gjithashtu duhet të jetë në përputhje me standardet ndërkombëtare. Për më tepër, pastrimi i parave duhet të shihet si një vepër e veçantë, jo vetëm si shtrirje e një veprimtarie themelore kriminale. Kjo do të rezultojë në më shumë ndjekje penale dhe dënime. Hetimet financiare duhet të merren në mënyrë rutinore dhe duhet të përmirësohet analiza dhe artikulimi me shkrim i pastrimit të parave dhe rreziqeve të financimit të terrorizmit. Këto veprime konsiderohen të jenë veprimet prioritare për Ukrainën në lidhje me pastrimin e parave dhe financimin e terrorizmit.

I gjithë raporti është i disponueshëm përmes kësaj lidhje.

përfundim

Pastrimi i parave dhe financimi i terrorizmit përbëjnë një rrezik të madh për shoqërinë tonë. Prandaj, këto tema adresohen në të gjithë botën. Hollanda ka zbatuar tashmë disa masa për të zbuluar dhe luftuar pastrimin e parave dhe financimin e terrorizmit. Këto masa nuk janë vetëm me rëndësi për organizatat Hollandeze, por mund të zbatohen edhe për ndërmarrjet me operacione ndërkufitare. Wwft zbatohet kur ka një lidhje me Hollandën, siç tregohet në gjykimin e përmendur më lart. Për institucionet që janë nën objektin e Wwft, është e rëndësishme të dini se cilët janë klientët e tyre, në mënyrë që të respektojnë ligjin Hollandez. Ky detyrim mund të zbatohet edhe për subjektet ukrainase. Kjo mund të dalë e vështirë, pasi Ukraina nuk ka zbatuar akoma masa të tilla të gjera anti-pastrim parash dhe financimi kundër terrorizmit siç ka Hollanda.

Sidoqoftë, raporti i MONEYVAL tregon se Ukraina po ndërmerr hapa në mënyrë që të luftojë pastrimin e parave dhe financimin e terrorizmit. Ukraina ka kuptim të gjerë të pastrimit të parave dhe rreziqeve të financimit të terrorizmit, i cili është një hap i parë i rëndësishëm. Megjithatë, kuadri ligjor ende përmban disa të meta dhe pasiguri që duhet të adresohen. Përdorimi i gjerë i parave të gatshme në Ukrainë dhe shoqërimi i ekonomisë së madhe në hije përbëjnë kërcënimin më të madh për shoqërinë ukrainase. Ukraina sigurisht ka rezervuar progres në politikën e saj kundër pastrimit të parave dhe financimit kundër terrorizmit, por ka ende hapësirë ​​për përmirësim. Kornizat ligjore të Hollandës dhe Ukrainës ngadalë bëhen më afër njëra-tjetrës, gjë që përfundimisht do ta bëjë më të lehtë për bashkëpunimin për palët Hollandeze dhe Ukrainase. Deri atëherë, është e rëndësishme që palët e tilla të jenë të vetëdijshëm për kornizat dhe realitetet ligjore Hollandeze dhe Ukrainase, në mënyrë që të veprojnë në përputhje me masat e pastrimit të parave dhe financimit kundër terrorizmit.

pjesë